10
Charles Darwin kimdir?

Charles Darwin, doğal seçilim fikrini ortaya atarak evrim teorisinin temellerini atan İngiliz bilim adamıdır.

Charles Darwin, 1809-1882 yılları arasında yaşamış İngiliz bilim adamıdır. Günümüz biyoloji biliminin temelini oluşturan evrim teorisi Darwin'in doğal seçilim fikri üzerine kurulmuştur.

Eğitim
Babası gibi doktor olması istenen Darwin, Edinburgh Üniversitesi'nde tıp eğitimi almaya başladı (1825) fakat derslere devam etmedi. Daha sonra Cambridge Üniversitesi'nde teoloji eğitimi almaya başlayan (1827) Darwin'in asıl ilgi alanı hala doğa idi.

Beş senelik yolculuk (1831-1836)
Doğaya olan tutkusu onu beş sene sürecek olan deniz yolcuğuna sürükledi. Darwin, yolculuk boyunca çeşitli fosiller ve canlıların coğrafi dağılımları üzerine gözlemler yaptı.

Darwin'in Beagle gemisiyle yolculuğu

Doğal seçilim
Gezi sonrasında (1838) türlerin birbirine dönüşümü fikrini ortaya koyduğu doğal seçilim teorisine dayandırdı.

1858 yılında yayınladığı teorisine göre göre tüm canlı türleri doğal seçilimler yoluyla ortak bir atadan türeyegelmişti. Bilim dünyası tarafından Darwin'in bu teorisi canlıların çeşitliliği hakkında rasyonel ve birleştirici bir açıklama sayıldı.

Türlerin Kökeni kitabı
1859'da yayımladığı Doğal Ayıklanma Yoluyla Türlerin Kökeni Üzerine (On the Origin of Species By Means of Natural Selection) adlı kitabı günümüzde bilim tarihinin kilometre taşları arasına girmiştir.

İlgili Konu